Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser og frakt

Retromiks selger produkter til privatpersoner. Salget er privatsalg/hobbysalg.

Produktprisene er i norsk valuta, men inkluderer ikke norsk mva.

Retromiks praktiserer forskuddsbetaling.

Oppfølging av bestilling 

Produktene bestilles fra nettbutikken ved at du legger dem i handlekurven og betaler totalbeløpet på betalingssiden.

Du vil få en e-post som bekrefter kjøpet, samt gir deg informasjon om fremsendelsestid. Vi sender pakken til deg så snart som mulig etter bestilling, i praksis 2 - 5 dager etter mottatt bestilling. Hvis vi blir forsinket får du beskjed om det. 

Du kan betale enten med Vipps, bankoverføring eller Paypal.

Registrering som kunde 

Det er mulig å bestille produkter fra nettbutikken uten at du registrerer deg som kunde. Hvis du registrer deg som kunde, behandles personopplysningene dine helt konfidensielt og i samsvar med personvernreglene.

Les personvernerklæring for nettbutikken.

Ordreoppfølging

Når vi har mottatt bestillingen din, sender vi deg umiddelbart etter en ordrebekreftelse på e-post som vil inneholde detaljene for bestillingen din. Sjekk at innholdet er korrekt.

Hvis du har spørsmål om bestillingen eller frakt, ta kontakt på e-postadressen Post@retromiks.no

Feil på varen 

Av og til oppdages feil på varen før sending, for eksempel skade under lagring.

Dersom dette skjer får du tilbud om refusjon av beløpet, redusert pris, eller lignende erstatningsprodukt eller tilbud om å kjøpe noe annet i nettbutikken.

Gjenbruksemballasje

Vi gjenbruker emballasje så langt det er mulig. Det kan derfor hende at varen din fremsendes i emballasje som er brukt fra før.

Kostnadene til emballasje er inkludert i prisen.

Porto

Vi sender frem varene med Posten Norge. Fraktbeløpet er kr 70, uansett hva du kjøper.

Noen ganger kan det være nødvendig å dele opp det du kjøper i to pakker. Dette vil ikke medføre økning i fraktbeløpet. 

Henting

Bor du i Oslo-området er det mulig å avtale fysisk henting eller levering av produkter, fortrinnsvis i Nittedal eller Oslo sentrum. Gjelder ikke store bestillinger.

Ta i tilfelle kontakt på e-postadressen Post@retromiks.no.

Feil eller mangler ved det du har kjøpt?

Dersom det er vesentlige feil eller mangler ved det du har kjøpt, som ikke er beskrevet i salgsannonsen, kan du få returnert kjøps- og salgssummen. Varen må returneres. Ta i tilfelle kontakt med post@retromiks. no.

Vi er ikke ansvarlig for eventuelle skader som har kommet på under frakt, med mindre vi har pakket den for dårlig.

Hvis varen blir borte i Posten, eller skadet under frakt, så hjelper vi deg med å følge opp dette overfor Posten. 

Angrer du bestillingen?

Du kan angre bestillingen. 

Dersom du angrer bestillingen, må du sende oss en rask og tydelig melding om dette, siden vi som regel pakker og sender varen umiddelbart etter bestilling. Du trenger ikke oppgi noen grunn for at du angrer bestillingen.

Angre kjøpet etter at du mottok varen?

Du kan angre kjøpet. 

Dersom varen på ingen måte oppfyller dine forventninger, kan du angre kjøpet. Dette gjelder også klær, men ta gjerne en titt på returpolicyen for klær. 

Du kan returnere varen inntil 14 dager etter at du mottok den. Send oss ​​en e-post til post@retromiks.no i god tid innen fristen. 

Returkostnadene blir ikke refundert. Varen skal returneres uskadd, ubrukt og helst i samme emballasje. Beløpet vil bli refundert til kontoen din senest innen 7 virkedager etter mottak.

Kjøp fra utlandet

Vi har så langt ikke lagt til rette for salg til utlandet. De gangene utenlandsbestillinger kommer, vil de bli fulgt opp manuelt. 


Om bruksgjenstandenes kvalitet 

Varene er brukt, og varens tilstand er så godt som mulig beskrevet i salgsannonsene. Avvik fra beskrivelsen en sjelden gang i blant forekomme. I tilfelle informeres det om det i forbindelse med salget.

Husk at bruktgjenstander er noe annet enn masseproduksjon og at de kan være like fine selv med litt patina og små skjønnhetsfeil.

Varene er håndplukket. Det meste som selges av bruktgjenstander på nettstedet er av god kvalitet.

Som sagt kan det være bruktslitasje på noen av produktene i form av riper, små skår, flekker og prikker. Det er da snakk om en relativt liten slitasje og vi har vurdert gjenstanden som så bra at den fortsatt er fin og at den kan brukes. 

Selges samlet 

I noen av annonsene finner du en samling av to eller flere varer, beskrevet som «Selges samlet» eller «Lott». I de fleste tilfellene er grunnen til dette av enkeltgjenstanden er for liten til å sende frem som egen sending, eventuelt at det er andre grunner til at det er hensiktsmessig å selge gjenstandene samlet. 

Om begrepene «vintage» og «secondhand» og «retro»

Vintage

Produktet er laget før 2000 og har hatt en tidligere eier.

Secondhand 

Produktet er laget etter 1999 og har hatt en tidligere eier.

Retro

Brukes for det meste om gjenstander og klær en fargerik periode på 70- tallet. Kan også brukes om nyproduserte varer i denne stilen.

Avvik fra disse definisjonene kan forekomme. Det kan i mange tilfelle være vanskelig å vurdere produkters alder.